Företag vinner på att synas i sociala medier

Publicerad 2013-07-08 15:11

  • Skriv ut
  • Öka textstorlekMinska textstorlek
  • Rätta artikeln

Investerar man en krona i sociala medier så kan man få tre gånger tillbaka. Det visar en ny undersökning av IAB, skriver bland annat Resumé.

Investerar man en krona i sociala medier så kan man få tre gånger tillbaka. Det visar en ny undersökning av IAB, skriver bland annat Resumé.

Rapporten av IAB (Internet Advertising Bureau) har koncentrerat sig på märkena Twinings, Heinz och Kettle. Det man kom fram till är att mycket krut på Facebook och Twitter ger så bra resultat som 3,34 kronor tillbaka för varje investerad krona.

4 500 personer i USA ställde upp på undersökningen där 800 av dem också har intervjuats i samband för att säkerställa resultatet. Mer statistik: fyra av fem har sagt att det är större chans att man blir konsument av varumärket om man har kommit i kontakt med det i sociala medier. Och nio av tio skulle då rekommendera det vidare.

Tipsa via e-post

0 . Per sida:

Mer från förstasidan

Nöjesparken utryms. Bil med utstickande sladdar upptäckt i Köpenhamn.

klocka144
Foto:Sam Stadener

Trögflytande tjära. Världens mest utdragna och långsamma experiment har rört på sig. Lite. 18  0 tweets  17 rekommendationer  1 rekommendationer

Annons:

Fortfarande olagligt i 21 delstater. En gammal lag är nu på väg att skrotas – efter 200 år.

ringar144
Foto:AFP
Annons:
Annons:
Annons:

Spara 498 kr!

Läs DN digitalt – var, när och hur du vill.

Annons:

Läs dagens tidning

Ny form. Nu är det lättare att läsa tidningen digitalt!

Annons:

DN PÅ AGENDAN

Annons:
Annons:
Annons: