Logga in på Dagens Nyheter

Här kan du som DN-kund logga in för obegränsad läsning av DN.se, e-DN och DN.Prio.

Med ett gratiskonto kan du följa skribenter och ämnen samt bokmärka artiklar.

Hej !
Mitt DN Ämnen jag följer Sparade artiklar Kundservice Logga ut
Ekonomi

Företag vinner på att synas i sociala medier

Investerar man en krona i sociala medier så kan man få tre gånger tillbaka. Det visar en ny undersökning av IAB, skriver bland annat Resumé.

Rapporten av IAB (Internet Advertising Bureau) har koncentrerat sig på märkena Twinings, Heinz och Kettle. Det man kom fram till är att mycket krut på Facebook och Twitter ger så bra resultat som 3,34 kronor tillbaka för varje investerad krona.

4 500 personer i USA ställde upp på undersökningen där 800 av dem också har intervjuats i samband för att säkerställa resultatet. Mer statistik: fyra av fem har sagt att det är större chans att man blir konsument av varumärket om man har kommit i kontakt med det i sociala medier. Och nio av tio skulle då rekommendera det vidare.

Så här jobbar DN med kvalitetsjournalistik: uppgifter som publiceras ska vara sanna och relevanta. Rykten räcker inte. Vi strävar efter förstahandskällor och att vara på plats där det händer. Trovärdighet och opartiskhet är centrala värden för vår nyhetsjournalistik. Läs mer här.