Logga in på Dagens Nyheter

Här kan du som DN-kund logga in för obegränsad läsning av DN.se, e-DN och DN.Prio.

Med ett gratiskonto kan du följa skribenter och ämnen samt bokmärka artiklar.

Hej !
Mitt DN Ämnen jag följer Sparade artiklar Kundservice Logga ut
Ekonomi

Klassisk mobiljätte går i graven

Varumärket Motorola är på väg ut. Här en vikbar Motorola Razr, lanserad 2005.
Varumärket Motorola är på väg ut. Här en vikbar Motorola Razr, lanserad 2005. Foto: Jeff Roberson / AP

Varumärket Motorola sjunger på sista versen. Märkets ägare, kinesiska Lenovo, avser att i stället sälja telefonerna under två varunamn: Vibe och Moto.

Vibe blir varumärket för företagets billigare telefoner medan de dyrare varianterna får namnet Moto, skriver nättidningen Mashable. Den gamla logotypen med ett ”M” format som fladdermusvingar ska dock få finnas kvar på telefonerna.

Så här jobbar DN med kvalitetsjournalistik: uppgifter som publiceras ska vara sanna och relevanta. Rykten räcker inte. Vi strävar efter förstahandskällor och att vara på plats där det händer. Trovärdighet och opartiskhet är centrala värden för vår nyhetsjournalistik. Läs mer här.