Logga in på Dagens Nyheter

Här kan du som DN-kund logga in för obegränsad läsning av DN.se och e-DN.

Med ett gratiskonto kan du följa skribenter och ämnen samt spara artiklar.

Ekonomi

Nätannonser större än tidningsreklam

Intäkterna från nätannonsering i Kanada är nu större än intäkterna från annonser i papperstidningar och väntas fortsätta att öka de kommande åren, enligt en undersökning från branschorganet IAB.

Under 2010 steg intäkterna med 23 procent till motsvarande 15 miljarder kronor.

Reklamintäkterna från nätvideor ökade mest, men även inkomsterna från banners och interaktiv annonsering växte kraftigt.

Bara tv-annonseringen i Kanada gav mer intäkter.

Så här jobbar DN med kvalitetsjournalistik: uppgifter som publiceras ska vara sanna och relevanta. Rykten räcker inte. Vi strävar efter förstahandskällor och att vara på plats där det händer. Trovärdighet och opartiskhet är centrala värden för vår nyhetsjournalistik. Läs mer här.