Logga in på Dagens Nyheter

Här kan du som DN-kund logga in för obegränsad läsning av DN.se, e-DN och DN.Prio.

Med ett gratiskonto kan du följa skribenter och ämnen samt bokmärka artiklar.

Hej !
Mitt DN Ämnen jag följer Sparade artiklar Kundservice Logga ut
Ekonomi

Ökad försäljning för H&M

Försäljningen för klädkedjan H&M, inklusive moms, ökade med 10 procent i lokala valutor under februari jämfört med samma månad 2015, skriver H&M i ett pressmeddelande.

Omkring 2 procentenheter av ökningen förklaras av att månaden, till följd av att det är skottår, hade en handelsdag mer än i fjol, enligt H&M.

För det första kvartalet i H&M:s brutna räkenskapsår, avslutat i februari, innebär försäljningsökningen i februari att försäljningen inklusive moms ökade med 9 procent i lokala valutor.

Omräknat till kronor uppgick försäljningen inklusive moms i kvartalet till 50,6 miljarder, upp från 46,8 miljarder ett år tidigare.

Vid utgången av februari hade H&M 3 970 butiker, mot 3 551 butiker vid samma tidpunkt i fjol.

Så här jobbar DN med kvalitetsjournalistik: uppgifter som publiceras ska vara sanna och relevanta. Rykten räcker inte. Vi strävar efter förstahandskällor och att vara på plats där det händer. Trovärdighet och opartiskhet är centrala värden för vår nyhetsjournalistik. Läs mer här.