Mitt DN
logo-woman
välkommen
Vill du göra adressändring, göra uppehåll eller anmäla utebliven tidning?
Mina bokmärken
Skribenter jag följer
Mina bokmärken
Det är lite ensamt här inne

Klicka på bokmärkessymbolen vid artikeln för att spara i denna lista

Ta bort markerade
Avbryt
Vill du ta bort markerade bokmärken?
Avbryt
Michael Jacksons död

Jackson gör ny reklam för Pepsi

Bokmärk artikel
Oväntad reklampelare.

Foto: Joel Ryan Oväntad reklampelare.

  • Skriv ut
  • Öka textstorlekMinska textstorlek
  • Rätta artikeln

Läsarreaktioner

  • 0
  • 0
  • 0
  • 0

Läskedrycksjätten Pepsi har tappat mark mot konkurrenten Coca-Cola de senaste åren. Därför tar man hjälp av Michael Jacksons dödsbo. Den avlidne sångarens silhuett ska pryda en miljard burkar i en global kampanj som ska nå marknaden i slutet av maj, skriver USA Today.

Den något oväntade kampanjen sammanfaller med 25-årsjubileet av Jacksons platta "Bad". Initiativet har dock delat amerikanska analytiker, där en del är för och andra emot.

Annons:

– Det är väldigt makabert och mycket överdrivet. Det kommer att bli en polariserande marknadsföring med mycket uppmärksamhet men det mesta blir negativt, säger populärkulturanalytikern Watts Wacker till tidningen.

Det är inte första samarbetet mellan Jackson och Pepsi. Hans första kampanj för läskedrycken gjordes redan 1983.

Michael Jackson avled i juni 2009 efter en överdos av narkosmedlet Propofol, 50 år gammal.

 

 

Kommentarer (1)

Den här artikeln går inte längre att kommentera.

0 Per sida:

Digital prenumeration

Mer från förstasidan

Kent-Ekeroth-1000
SD-politikern Kent Ekeroth. Foto:TT

 Pappan sålde pennor med dotter i famnen. Insamlingen till mannen blev en succé.

tweet
Foto:Skärmdump Twitter
Trafik-Istanbul-1000
Foto:Alamy

 ”Ständig rusningstrafik.” Och det höga bensinpriset tycks inte avskräcka. 9  4 tweets  4 rekommendationer  1 rekommendationer

Annons:
Flyktingar-1000
Foto:Roger Turesson

 900.000 kronor på tre dagar. ”Tror människor berörs väldigt djupt.” 68  11 tweets  57 rekommendationer  0 rekommendationer

Flyktingar-288
Foto:Roger Turesson

 DN:s Erik Ohlsson reder ut begreppen. Flyktingströmmen minskar inte. 127  22 tweets  104 rekommendationer  1 rekommendationer

 Har varit med och utvecklat den. Ashton Eaton: Ska kännas som man just börjat tävlingen.

ashton-eaton
Foto:AFP
Annons:
Annons:
Annons:
Annons:
Annons:
Annons:
Annons: