Mitt DN
välkommen
Vill du göra adressändring, göra uppehåll eller anmäla utebliven tidning?
Mina bokmärken
Skribenter jag följer
Mina bokmärken
Det är lite ensamt här inne

Klicka på bokmärkessymbolen vid artikeln för att spara i denna lista

Ta bort markerade
Avbryt
Vill du ta bort markerade bokmärken?
Avbryt
Kom i form med Blossom

Crossfit-program med fem övningar

Bokmärk artikel
Bild 1 av 5
3. Ryggresningar Foto: Beatrice Lundborg
2. Armhävningar Foto: Beatrice Lundborg
4. Benböj Foto: Beatrice Lundborg
1. Situps Foto: Beatrice Lundborg
5. Burpees Foto: Beatrice Lundborg
  • Skriv ut
  • Öka textstorlekMinska textstorlek
  • Rätta artikeln

Läsarreaktioner

  • 0
  • 0
  • 0
  • 0

Kör i högt tempo. Ta ingen paus mellan övningarna. Gör så många varv du orkar i tjugo minuter.

Kör i högt tempo. Ta ingen paus mellan övningarna. Gör så många varv du orkar i tjugo minuter.

Situps
Ha böjda ben med höftbredd mellan fötterna. Ha händerna bakom nacken, håll nacken rak under hela övningen. Kom hela vägen upp till sittande. Rulla sakta tillbaka. Gör tjugo situps.

Armhävningar
Välj om du vill stå på knäna eller tårna. Ha händerna i brösthöjd, något bredare isär än axelbredd. Gå så långt ner du orkar och pressa dig upp igen med hela händerna. Gör tio armhävningar.

Annons:

Ryggresningar
Lyft överkroppen mjukt så högt du kan i lugnt tempo och för ihop skulderbladen. Gör inget ryck. Sänk, upprepa tio gånger.

Benböj
Stå med benen något bredare än höftbredd. Böj benen som om du skulle sätta dig på en stol till cirka 90 grader i knäleden. Pressa sedan långsamt upp igen och börja om. Gör femton benböj.

Burpees
Börja i stående position.
Böj knäna och sätt dig på huk. Hoppa bakåt och gör en armhävning. Återgå till hukposition. Pressa händerna i golvet och gör ett hopp upp mot himlen. Gör om hela rörelsen fem gånger.
… och sedan: Gör alla övningarna igen. Så många varv du hinner under 20 minuter!

Kommentarer (0)

Den här artikeln går inte längre att kommentera.

0 Per sida:

Digital prenumeration

Mer från förstasidan

wallstrom
Foto:Henrik Montgomery/TT

 Utrikesministern: Nu vill vi veta varför de här personerna svartlistats. 2  1 tweets  0 rekommendationer  1 rekommendationer

 Därför svartlistades svenskarna. Ex-ambassadör förklarar. 38  12 tweets  26 rekommendationer  0 rekommendationer

 Husbråk på Lidingö. Därför kan rikskronofogden vara med. 2  2 tweets  0 rekommendationer  0 rekommendationer

 Men ingen tidsplan. Mamman och pappan ska få 240 dagar vardera. 32  19 tweets  13 rekommendationer  0 rekommendationer

 Förslag på ny bostadspolitik. Allmännyttan ska ta sitt ansvar. 17  4 tweets  13 rekommendationer  0 rekommendationer

 Persson manar. ”Den som är satt i skuld är icke fri.” 3  1 tweets  2 rekommendationer  0 rekommendationer

 Hanne Kjöller, ledarskribent: Socialdemokraterna söker förtvivlat efter ett nytt framgångsrecept. 2  2 tweets  0 rekommendationer  0 rekommendationer

kjöller

 Testa din IQ. Mensas provkonstruktör har tagit fram ett intelligenstest för DN:s läsare. 1424  23 tweets  1397 rekommendationer  4 rekommendationer

einstein_488
Foto:TT
Annons:
Regnbage-288
Foto:AP

 Himlafenomen vid Niagarafallen. Fångat på film. 128  7 tweets  121 rekommendationer  0 rekommendationer

nilsson1000
Foto:TT

 Svenske förbundsbasen: Uefa måste vara självkritiskt.

 ”Jag glömmer inte.” Blatter skickar en varning till Uefa. 40  16 tweets  24 rekommendationer  0 rekommendationer

 Croneman: Blatters okunskap är ett skämt av kosmisk dimension. 142  20 tweets  122 rekommendationer  0 rekommendationer

Annons:
Annons:

Lokala nyheter

 Uppdatera DN:s app! Få pushnotiser från din ort.
Annons:
Annons:
Annons:
Annons:
Annons: