Havsreservat förnyar fiskbestånd

• Öka textstorlekMinska textstorlek
  • Rätta artikeln

Läsarreaktioner

Den omdiskuterade teorin att fisk från havsreservat kan sprida sig och stärka bestånden i haven får stöd i en studie vid Stora barriärrevet utanför Australien.

Med hjälp av DNA har forskare återfunnit avkomma till två fiskarter, som lever i skydd av det väldiga korallrevets reservat, ute i oceanen.

– Vi fann att reservatet producerat hälften av fisken som hittats både utanför och innanför reservatet, säger forskarnas ledare Hugo Harrison.

Reservatet omfattar 28 procent av revet.

0 . Per sida:

(Vad ar Twingly?)

Visar 1-10 (av totalt 1).

Andra har läst

missilpuff
Foto:Finska tullen

Upptäckta av tullen i Finland. Lasten var på väg från Vietnam. 13  9 tweets  4 rekommendationer  0 rekommendationer

Premiärministern avgår. Lämnar i protest mot koalitionens sönderfall.

Har sålt 345000 tröjor på två dagar. Snart har tröjorna finansierat köpet av storklubbens nyförvärv.

rodriguezpuff
Foto:Gregorio Lopez

Jakt på spänning. När strömmen stängdes av blev kvinnan elbov för att fortsatt kunna hålla värmen. 8  5 tweets  3 rekommendationer  0 rekommendationer

tjuvkoppla
Foto:TT
Passagerarplan har kraschat

116 passagerare ombord. Planet var på väg till Algeriet. 14  1 tweets  13 rekommendationer  0 rekommendationer

Spara 498 kr!

Läs DN digitalt – var, när och hur du vill.

Läs dagens tidning

Ny form. Nu är det lättare att läsa tidningen digitalt!

DN PÅ AGENDAN