Ishockey

Svaret på Linköpings biljettmysterium

Kim Martin Hasson.
Kim Martin Hasson. Foto: Peter Skaugvold/Bildbyrån

Det var inget sabotage som drabbade LHC:s damer på söndagen när de skulle flyga hem från SM-finalen i Luleå.

– Det verkar vara en dålig kommunikation mellan oss och Norwegian, säger lagets sportchef Kim Martin Hasson till P4 Östergötland.

Efter att ha förlorat SM-finalen mot Luleå fortsatte tråkigheterna för Linköpings hockeyspelare. När de skulle checka in på flyget hem fick de beskedet att någon ringt och avbokat lagets biljetter.

Men så var inte fallet. Laget hade helt enkelt missat att beställa returbiljetter.

– Vi får kanske också ta på oss lite och kolla extra noga nästa gång, säger Kim Martin Hasson till P4 Östergötland.

Som lösning på problemet fick tränaren Peter Frantz lägga ut pengar för att laget skulle ta sig hem från Luleå.

”Eftersom det visat sig vara den mänskliga faktorn som spelat in, så är det på sin plats att även jag ber Norwegian om ursäkt...”, skriver han på Twitter.