Vi har förtydligat hur vi behandlar personuppgifter och cookies.
En utskrift från Dagens Nyheter, 2019-01-20 00:29 Artikelns ursprungsadress: https://www.dn.se/arkiv/konsument/arla-sveriges-starkaste-varumarke/
Du följer nu ämnet: STOCKHOLMS STAD (sparas i Mitt DN)
Ekonomi

Arla Sveriges starkaste varumärke

Det starkaste varumärket i Sverige står Arla för. Det är det mest omtyckta varumärket bland vuxna och mest omtyckt av kunderna.

Det framgår av en varumärkesundersökning som genomförts av företaget ISI Wissing. 2 000 personer i åldrarna 15-70 år kontaktades och 91 procent svarade i en enkät om sin inställning till olika varumärken.

Nästan hälften ger Arla ett gott omdöme, nästan ingen är negativ, vilket undersökarna säger är ovanligt. Nästan lika omtyckta är varumärkena Marabou och Yes.

Bland varumärken med hög kundnöjdhet finns flera bilmärken, som Mercedes, Volvo, BMW, Saab och Porsche. Inom området telefoni har Nokia flest nöjda kunder, sedan följer Sony och Ericsson. På kaffesidan leder Gevalia före Classic och Zoéga medan Miele toppar bland vitvaror före Cylinda och Gaggenau.

DN

© Detta material är skyddat enligt lagen om upphovsrätt