Vi använder cookies för att förbättra funktionaliteten på våra sajter, för att kunna rikta relevant innehåll och annonser till dig och för att vi ska kunna säkerställa att tjänsterna fungerar som de ska.

Läs mer

En utskrift från Dagens Nyheter, 2019-12-07 09:23

Artikelns ursprungsadress: https://www.dn.se/arkiv/sondag/sag-det-med-ett-magasin-mode-i-det-farska-tredje-numret-av-rika-magazine-portratteras-it-girls-som/

Nyheter

Säg det med ett magasin Mode. I det färska tredje numret av Rika magazine porträtteras it-girls som skådespelerskan Josephine de la Baume och modellen Irina Lazareanu. Tidningen är svenska designern Ulrika Lundgrens skapelse för hennes märke Rika, gästredaktör är Leith Clark, chefredaktör för stilbibeln Lula. Alltfler modemärken gör nu egna magasin som är mer än en kundtidning deluxe. Benettons tidning Colors är det äldsta exemplet, en reportagetidning som signeras klädkedjans reklamskola Fabrica. Acne har gjort tio nummer av sin högprofilerade Acne paper som säljs bland kulturtidskrifter världen över. Monki ger också ut en egen tidning, en pastellflickig knubbig historia inte olik magasinet Nylon.

Detta är en låst artikel. Logga in som prenumerant för att fortsätta läsa. Logga in