Hoppa till innehållet

Vi använder cookies för att förbättra funktionaliteten på våra sajter, för att kunna rikta relevant innehåll och annonser till dig och för att vi ska kunna säkerställa att tjänsterna fungerar som de ska.

Läs mer

En utskrift från Dagens Nyheter, 2020-06-05 12:43

Artikelns ursprungsadress: https://www.dn.se/asikt/arlas-mal-ar-en-helt-vaxtbaserad-forpackning/

Insändare

Insändare. ”Arlas mål är en helt växtbaserad förpackning”

Mejeridisk på Coop-butik i Stockholm 2013 med Arlas gamla yoghurtförpackningar (andra hyllan uppifrån till vänster).
Mejeridisk på Coop-butik i Stockholm 2013 med Arlas gamla yoghurtförpackningar (andra hyllan uppifrån till vänster). Foto: Magnus Hallgren

Arlas nya yoghurtförpackning är nödvändig för att säkra produktionen. Dessutom är förpackningen bättre ur miljösynpunkt och ökar inte matsvinnet, skriver mejerikoncernens presschef Erik Bratthall.

Detta är en låst artikel. Logga in som prenumerant för att fortsätta läsa. Logga in