Hoppa till innehållet

Vi använder cookies för att förbättra funktionaliteten på våra sajter, för att kunna rikta relevant innehåll och annonser till dig och för att vi ska kunna säkerställa att tjänsterna fungerar som de ska.

Läs mer

En utskrift från Dagens Nyheter, 2020-05-25 23:25

Artikelns ursprungsadress: https://www.dn.se/asikt/inte-konstig-att-mina-elever-ar-skoltrotta/

Insändare

Insändare. ”Inte konstigt att mina elever är skoltrötta”

Hela tiden måste eleverna prestera, de ska bedömas och bedömas igen, skriver Lars Östling.
Hela tiden måste eleverna prestera, de ska bedömas och bedömas igen, skriver Lars Östling. Foto: Berit Roald

När jag träffar mina elever på gymnasiet har de redan levt med stressen i åratal. Hela tiden måste de visa vad de går för, bedömas och bedömas igen. Skolsystemet är byggt för bedömning, inte lärande. Betygen måste bort, skriver läraren Lars Östling.

Detta är en låst artikel. Logga in som prenumerant för att fortsätta läsa. Logga in