Vi har förtydligat hur vi behandlar personuppgifter och cookies.

Läs mer

En utskrift från Dagens Nyheter, 2019-02-17 20:02

Artikelns ursprungsadress: https://www.dn.se/asikt/lagg-ner-postnord-och-ge-oss-tillbaka-gamla-posten/

DN Åsikt

DN Åsikt. ”Lägg ner Postnord och ge oss tillbaka gamla Posten”

Foto: Emil Langvad/TT

Servicen på Postnord är en katastrof. Nu är det dags att återinföra den gamla Posten, skriver läsaren Leif Svensson.

Rätta artikel

Jag får försändelser för hämtning hos ombud regelbundet från utlandet utan att de aviseras  mig – när det gått ett tag får jag påminnelseavi och då är det endast 5-6 dagar kvar på hämtningstiden.

Är jag då bortrest kan försändelsen återsändas innan jag hinner hämta ut. Utlämningsombudet sänder ut påminnelsen med brevavi, medan ursprunglig avi ska sändas ut av Postnord.

Senast den 14 januari fick jag påminnelseavi från ombudet, ICA Maxi, om rekommenderad försändelse som ska hämtas senast 17 januari – då har reket hanterats av Alvesta Brevterminal den 2 januari och de har, återigen, struntat i att avisera mig.

Försändelser från utlandet samt rekommenderade brev saknar mobilnummer för sms-aviseringar. Därför ska de aviseras  brevledes.

Trots att jag upprepade gånger i ett års tid kontaktat, och försökt få rättat, gör Postnord inte något åt felet.

Vid påstötning via telefon till Postnords kundservice är felet vanligen känt, men personal på kundservice kan endast lova att skicka vidare till berörd avdelning. Någon ansvarig chef går det inte att få tala med.

Kan någon från Postnord ge besked? Det är bedrövligt hur dåligt företaget behandlar oss kunder. Deras ombud och personal på fältet gör sitt bästa, men högre upp struntar dom fullständigt i oss kunder.

Kan vi få tillbaka gamla Posten där det fungerade?