Vi har förtydligat hur vi behandlar personuppgifter och cookies.

Läs mer

En utskrift från Dagens Nyheter, 2019-05-21 18:53

Artikelns ursprungsadress: https://www.dn.se/asikt/strukturproblem-ej-manskliga-faktorn/

DN Åsikt

DN Åsikt. Strukturproblem – ej mänskliga faktorn

Det är inte ett personalproblem, det är ett strukturproblem.

Rätta artikel

Den mänskliga faktorn kan inte pågå i tre månader. Det är givetvis ett strukturproblem när kunden inte har någon möjlighet att påverka ärendet. Vi kommer till olika människor hela tiden och de säger förstås det de ska säga. Att ärendet skickas till tekniska avdelningen.

Därmed stängs alla portar för kunden. Någon väg till ansvarig chef finns inte och någon återkoppling ges inte. Att skylla på den mänskliga faktorn är fegt och visar på en avsaknad av ansvar från chefer och ansvariga. Det är ni som skapat denna Kafka-liknande struktur.