Vi har förtydligat hur vi behandlar personuppgifter och cookies.

Läs mer

En utskrift från Dagens Nyheter, 2019-10-21 20:12

Artikelns ursprungsadress: https://www.dn.se/blogg/spelblogg/2012/04/04/0x10c/

Spelbloggen

0x10c

Vi ska väl inte ropa hej innan vi är över bäcken, MEN nog jäklarns är det här något att gå igång på? Notch, eller Mojang-mannen som man skulle kunna kalla honom har nyligen slängt upp en liten sajt om ett spelprojekt han kickat igång.

Lyssna bara på detta: In a parallel universe where the space race never ended, space travel was gaining popularity amongst corporations and rich individuals.

In 1988, a brand new deep sleep cell was released, compatible with all popular 16 bit computers. Unfortunately, it used big endian, whereas the DCPU-16 specifications called for little endian. This led to a severe bug in the included drivers, causing a requested sleep of 0x0000 0000 0000 0001 years to last for 0x0001 0000 0000 0000 years.

It's now the year 281 474 976 712 644 AD, and the first lost people are starting to wake up to a universe on the brink of extinction, with all remote galaxies forever lost to red shift, star formation long since ended, and massive black holes dominating the galaxy.

Pirret!!! Ni känner det väl också?

Så läser jag game features: Hard Science Fiction, Space battle, duct tape. DUCT TAPE!!! – ni hör ju! Jag hoppas av hela mitt lilla hjärta att detta blir precis så bra det har potential att bli!

Ja, och nu såg jag ju denna lilla notis som kan vara värd att ha med i sammanhanget.