Vi har förtydligat hur vi behandlar personuppgifter och cookies.

Läs mer

En utskrift från Dagens Nyheter, 2019-11-12 05:12

Artikelns ursprungsadress: https://www.dn.se/blogg/spelbloggen/2008/10/27/det-var-planerat-spel-502/

Spelbloggen

Det var planerat spel

Helgen var planerad spel. Och softande i soffan eftersom man fick en timme i present av Fröken Ur (eller vem det nu är som har mandat att dela ut timmar).
Men den planen gick i stöpet strax efter kvällsmaten i fredags då hunden fick magomvridning och vi fick susa in till djursjukhuset för stor operation. Så istället för mysigt spelande så har det varit oro och ofokus.


Men lite har blivit gjort. Jag har dött zombiedöden ett par gånger och blivit 66. Det sistnämnda var trevligast, det första roligast. Jag tycker att även om det är smått tidsödande med invasionen av odöda, eh.. zombies menar jag, är ett sjukt roligt event. Väl genomfört och klockrent mystiskt till en början. Orgrimmar ser ut som ett slagfält med plockepinn-ben liggande huller om buller. Shattrat är en warzone. Och nu är infektionen nere på en minut i spridning, alla healers som innan kunde cleansa är borttagna.
Det kommer att bli tufft för framerate:en i kväll. Svettiga datorer runt om i världen.

Nåväl. Det är inte kväller än. Och det är mycket att göra innan det är kväller. Så jag lämnar er med två länkar.
Den första är en mycket intressant ledare från gamesindustry.biz som visserligen är mer intressant om man råkar bo i London. Men som håller även utanför de brittiska gränserna. Skribenten Rob Fahey pushar poängen om att spelindustrin är bra på att vara interaktiv, men sämst på att interagera med sina konsumenter. På sätt och vis håller jag med honom, samtidigt så tycker jag att många utvecklare idag har örat mot marken och lyssnar på sin fanbase.
Läs här!

Den andra länken får stå för sig själv känner jag. Kotaku säger vad jag tycker.