Hoppa till innehållet
Annons Innehåll från MyBeat

Så enkelt är det att byta mobiloperatör

Från MyBeat

En stor del av de svenska konsumenterna är missnöjda med sin mobiloperatör. Många biter ihop och accepterar dålig service, höga priser och långsam surf. Men det är varken svårt eller krångligt att byta abonnemang. 

– Det tar bara några minuter, säger Maria Coulis, kontorschef på MyBeat.

Läs mer om mobiloperatören MyBeat

Svenskar är trogna konsumenter och det är inte ovanligt att vi till exempel är kund hos samma bank hela livet. När vi köper vår första mobiltelefon väljer många dessutom att stanna kvar hos sin mobiloperatör även fast de är missnöjda.

– Det är många som tror att det är svårt att byta mobiloperatör, men det är superenkelt att teckna ett nytt abonnemang. Det är onödigt att betala för en tjänst som du inte är nöjd med, säger Maria Coulis, kontorschef på MyBeat.

På MyBeat har du friheten att välja det abonnemang som passar dig. De använder sig av Telenors nät vilket ger dig både bra och säker täckning samt hög hastighet genom 4G-nätet. Du kan dessutom välja mellan E-faktura, autogiro eller vanlig faktura. Det som alla tre val har gemensamt är att det inte tillkommer några fakturaavgifter.

– Du fyller i en beställning på vår hemsida. Skriv in det telefonnummer som du vill ta med dig i flytten samt önskat startdatum och sedan sköter vi resten. Vi kontaktar din mobiloperatör och skickar ut ett nytt SIM-kort med posten, säger Maria Coulis.

Får hjälp med teknik och installation av Bank-ID eller autogiro

Om du har svårt med ny teknik eller vill prata med en kunnig person kan du även ringa till MyBeat. Du kan också flytta över ditt fasta telefonnummer till ditt nya mobilabonnemang.

– Under de senaste åren har allt fler valt att säga upp sin fasta telefon för att bara ha ett mobilnummer, men det är inte alla som är redo att ge upp sitt gamla telefonnummer. Det känns bra att vi kan erbjuda ett prisvärt alternativ. Istället för att betala för två nummer får du ett abonnemang och ett fast pris, säger Maria Coulis.

MyBeat har byggt upp ett kundcenter med personal som ger det lilla extra till kunderna. Idag är det fortfarande många som har problem med att installera Bank-ID, eller vill veta hur de får igång autogiro.

– De vill prata med en person istället för att chatta. Vi är kända för vår personliga service och att vi tar oss tid. Det är vi stolta över. Vi stressar inte igenom samtalet, säger Maria Coulis.

Läs mer om mobiloperatören MyBeat

OM MYBEAT

Sedan starten har MyBeat fokuserat på att göra det enkelt för kunderna. Förutom att ha smidiga abonnemang med många valmöjligheter så är det viktigt för dem med nöjda kunder. Du når därför My Beat både på telefon, via deras kundcenter-sidor på webben, mail eller facebook.

● Ingen faktureringsavgift

● Ingen uppstartskostnad

● Ingen bindningstid

● EU inkluderat i paketet

● Fastnummer till mobil