Hoppa till innehållet Ge oss feedback gällande tillgänglighet
Annons Innehåll från MyBeat

Siffrorna: Här är billigaste abonnemanget – just nu

Från MyBeat

Billigast – enligt stor jämförelsesajt på nätet.

Här är siffrorna som visar att deras mobilabonnemang slår konkurrenterna.

– Hos oss kan du få mobilabonnemang med allt ifrån 1 gigabyte till 100 gigabyte surf, säger Fredrik Horn-Berlin, vd hos mobiloperatören MyBeat.

Välj nytt abonnemang – inga extra avgifter

Det är sajten Prisfakta som löpande jämför branschens mobilabonnemang. Sajten räknar på exempelvis på mängden surf, fria minuter, sms, mms – ”Ser man på totalkostnaden är MyBeat billigast”, skriver Prisfakta.

– De har jämfört hela kostnadsbilden för vanliga abonnemang hos alla svenska operatörer och där ligger vi i topp. Det känns förstås jättekul, säger Fredrik Horn-Berlin.

Abonnemanget som toppar tabellen är MyBeat 1 GB Surf. Precis som namnet antyder ingår bland annat 1 gigabytte surf inom EU, fria samtal och sms. Abonnemanget är utan bindningstid.

– Just nu är det vårt mest populära abonnemang. Vi är billigast både sett till ordinarie pris och att vi inte har några dolda avgifter. Vi tar heller inte ut några startavgifter eller avgifter för faktura.

Samtidigt som MyBeat är billigast erbjuder företaget även personlig kundservice över telefon – något ytterst få av konkurrenterna inkluderar i sitt erbjudande, hävdar Horn-Berlin:

– Vi är ett av få lågprisbolag som har det. Visst har andra kundservice men då är du oftast hänvisad till chattar. Det finns något ironiskt över att vara teleoperatör men inte ens ha ett nummer som folk kan ringa.

Men hur kan MyBeat vara billigast samtidigt som ni har bemannad kundtjänst via telefon?

– Dels har vi väldigt moderna system som gör att vi har extremt låga omkostnader, dels anser vi att personlig kundservice är värt att satsa på.

De som blir kunder hos oss är väldigt lojala, vi har extremt lågt ”kundavhopp” som man säger i branschen. Det har att göra med att folk upplever att de alltid kan få hjälp hos oss.

Satsningen på kundtjänst i telefonen är högst medveten. Genomsnittskunden hos MyBeat är 63 år och är, enligt Horn-Berlin, en kundgrupp som andra operatörer inte prioriterar:

– De satsar på 25-åringarna som ändå inte är kvar som kund om de byter jobb eller telefon. Men en person i 60-70-årsåldern, som är nöjd med sin operatör, kan stanna i 20-30 år. Vi har flera kunder vid 100-strecket! säger Horn-Berlin och fortsätter:

– Marknadsföring mot yngre kostar enorma summor, det är dyrt för företagen att ”köpa” nya kunder. Vi satsar istället på lojalitet och kundnöjdhet, det gör att vi kan spara pengar in på marknadsföring och istället satsa på att ha billigare priser.

Allt detta ingår i MyBeats abonnemang

[FAKTA] MyBeat

Sedan starten har MyBeat fokuserat på att göra det enkelt för kunderna. Förutom att ha smidiga abonnemang med många valmöjligheter så är det viktigt för dem med nöjda kunder. Du når därför MyBeat både på telefon, via deras kundcenter-sidor på webben, mail eller Facebook.

– Ingen faktureringsavgift

– Ingen uppstartskostnad

– Ingen bindningstid

– EU inkluderat i paketet

– Fastnummer till mobil