Hoppa till innehållet
Annons Innehåll från MyBeat

”Vi var trötta på långa telefonköer och opersonligt bemötande”

Från MyBeat
Harry Krokfors, 82.
Harry Krokfors, 82.

För tre år sedan bestämde sig Harry Krokfors att nu får det räcka. Han och hans fru hade fått nog av hur deras mobiloperatör behandlade dem. 

– Vi var trötta på långa telefonköer och opersonligt bemötande. Nu har vi MyBeat och de svarar alltid på en gång. De är otroligt hjälpsamma, säger han.

Läs mer om mobiloperatören MyBeat

Hur svårt ska det vara att få kontakt med sin mobiloperatör? Det undrade Harry Krokfors, 82, i flera år innan han och hans fru bestämde sig för att byta till MyBeat. Nu har det gått tre år och de är mer än nöjda med både abonnemanget, men även deras kundservice.

– Deras kundservice är oslagbar. De erbjuder inte bara chatt utan det går att ringa till dem. De svarar alltid efter bara några signaler. Vi är jättenöjda med våra abonnemang och vi har även övertalat vår dotter att byta mobiloperatör. Hon betalade dubbelt så mycket som mig och min fru i avgift varje månad – och det gick inte att komma fram till deras kundcenter heller. Hon är också jättenöjd med MyBeat, säger han.

Harry Krokfors berättar att det var jätteenkelt att byta till MyBeat. Det går att fylla i en beställning på deras hemsida, men han valde att ringa till deras kundcenter.

– Det var inga problem. De var så trevliga och sa till och med ”hej Harry”. Det gör de varje gång jag ringer dit. De stora bolagen skulle aldrig nämna en vid namn, säger han.

MyBeat har snabbt blivit en favorit bland äldre personer, men även unga mobilanvändare som uppskattar deras förmånliga paket och erbjudande.

— Bra service är otroligt viktigt för oss. Våra kunder ska kunna ringa till oss och vi hjälper dem även med sånt som inte rör abonnemanget. Det är till exempel många som har problem med att installera Bank-ID, eller vill veta hur de får igång autogiro, säger Fredrik Horn-Berlin, vd på MyBeat.

Under de senaste åren har allt fler valt att säga upp sin fasta telefon för att bara ha ett mobilnummer, men det är inte alla som är redo att ge upp sitt telefonnummer. MyBeat har tagit fram ett alternativ som gör att deras kunder kan behålla sitt gamla nummer.

– Om du är kund hos oss kan du flytta över ditt fasta telefonnummer till ditt mobilabonnemang. Du sparar dessutom en hel del pengar eftersom du kommer att gå från att ha dubbla utgifter till att bara ha ett fast pris för två telefonnummer, säger Fredrik Horn-Berlin.

Läs mer om mobiloperatören MyBeat

OM MYBEAT

Sedan starten har MyBeat fokuserat på att göra det enkelt för kunderna. Förutom att ha smidiga abonnemang med många valmöjligheter så är det viktigt för dem med nöjda kunder. Du når därför My Beat både på telefon, via deras kundcenter-sidor på webben, mail eller facebook.

● Ingen faktureringsavgift

● Ingen uppstartskostnad

● Ingen bindningstid

● EU inkluderat i paketet

● Fastnummer till mobil