Hoppa till innehållet

Vi använder cookies för att förbättra funktionaliteten på våra sajter, för att kunna rikta relevant innehåll och annonser till dig och för att vi ska kunna säkerställa att tjänsterna fungerar som de ska.

Läs mer

En utskrift från Dagens Nyheter, 2021-02-26 19:38

Artikelns ursprungsadress: https://www.dn.se/debatt/digital-myndighetskontakt-far-inte-vara-enda-alternativet/

DN Debatt

DN Debatt. ”Digital myndighetskontakt får inte vara enda alternativet”

De flesta som inte är digitala är äldre, men det innebär inte att behovet av icke-digitala lösningar kommer att försvinna med tiden. Dels kan människor förlora sin digitala förmåga med åldern, dels finns det även yngre människor som inte är digitala, skriver artikelförfattarna.
De flesta som inte är digitala är äldre, men det innebär inte att behovet av icke-digitala lösningar kommer att försvinna med tiden. Dels kan människor förlora sin digitala förmåga med åldern, dels finns det även yngre människor som inte är digitala, skriver artikelförfattarna. Foto: Martina Holmberg/TT

DN DEBATT 2/12.

Inspektionen för socialförsäkringen: Alternativa kontaktvägar till myndigheter behövs för människor som inte kan eller vill vara digitala.

Myndigheter satsar alltmer på digitala kontakter med allmänheten. Vår granskning av Pensionsmyndigheten visar att de som inte kan eller vill ta kontakt digitalt riskerar att få sämre information och mötas av sämre tillgänglighet.

Detta är en låst artikel. Logga in som prenumerant för att fortsätta läsa. Logga in