Vi har förtydligat hur vi behandlar personuppgifter och cookies.

Läs mer

En utskrift från Dagens Nyheter, 2019-08-20 03:20

Artikelns ursprungsadress: https://www.dn.se/debatt/forska-i-arbetet-battre-an-hemsnickrad-fortbildning/

DN Debatt

DN Debatt. ”Forska i arbetet bättre än hemsnickrad fortbildning”

Utbildningsminister Gustav Fridolin (MP) presenterar sin skolpolitik. Men att höja attraktiviteten i läraryrket räcker inte hela vägen, skriver debattören. Foto: TT

Återprofessionaliera läraryrket. Höjd status och lön räcker inte. För en hållbar kvalitetshöjning av svensk skola behöver lärarkåren professionell kompetens och mandat att själva utveckla undervisningen. Satsa på rätt fortbildning och uppmuntra forskning som en del i läraryrket, skriver Malin Tväråna, gymnasielärare.

Detta är en låst artikel. Logga in som prenumerant för att fortsätta läsa. Logga in