Hoppa till innehållet

En utskrift från Dagens Nyheter, 2021-10-17 07:56

Artikelns ursprungsadress: https://www.dn.se/debatt/framtidens-skola-behover-en-strategi-for-laromedel/

DN DEBATT

DN Debatt. ”Framtidens skola behöver en strategi för läromedel”

”Vi drar slutsatsen att staten tillsammans med läromedelsföretagen, forskning och lärare bör samarbeta kring en strategi så att alla lärare på alla skolor får tillgång till högkvalitativa, forskningsförankrade läromedel”, skriver debattörerna.
”Vi drar slutsatsen att staten tillsammans med läromedelsföretagen, forskning och lärare bör samarbeta kring en strategi så att alla lärare på alla skolor får tillgång till högkvalitativa, forskningsförankrade läromedel”, skriver debattörerna. Foto: FREDRIK SANDBERG / TT

Glöm inte boken. En avgörande del saknas nästan helt i skoldebatten: L­äromedlen. Detta trots att både forskning och exempel från andra länder visar att ­skolböckers ­kvalitet är viktigt för elevernas resultat. I återuppbyggandet av svensk skola krävs en medveten läromedelsstrategi, skriver Per Kornhall och Kirsti Hemmi.

Detta är en låst artikel. Logga in som prenumerant för att fortsätta läsa. Logga in