Vi använder cookies för att förbättra funktionaliteten på våra sajter, för att kunna rikta relevant innehåll och annonser till dig och för att vi ska kunna säkerställa att tjänsterna fungerar som de ska.

Läs mer

En utskrift från Dagens Nyheter, 2020-01-22 04:54

Artikelns ursprungsadress: https://www.dn.se/debatt/framtidens-skola-behover-en-strategi-for-laromedel/

DN Debatt

DN Debatt. ”Framtidens skola behöver en strategi för läromedel”

”Vi drar slutsatsen att staten tillsammans med läromedelsföretagen, forskning och lärare bör samarbeta kring en strategi så att alla lärare på alla skolor får tillgång till högkvalitativa, forskningsförankrade läromedel”, skriver debattörerna. Foto: FREDRIK SANDBERG / TT

Glöm inte boken. En avgörande del saknas nästan helt i skoldebatten: L­äromedlen. Detta trots att både forskning och exempel från andra länder visar att ­skolböckers ­kvalitet är viktigt för elevernas resultat. I återuppbyggandet av svensk skola krävs en medveten läromedelsstrategi, skriver Per Kornhall och Kirsti Hemmi.

Detta är en låst artikel. Logga in som prenumerant för att fortsätta läsa. Logga in