Vi har förtydligat hur vi behandlar personuppgifter och cookies.

Läs mer

En utskrift från Dagens Nyheter, 2019-06-25 14:28

Artikelns ursprungsadress: https://www.dn.se/debatt/inga-hallbara-argument-for-betyg-redan-i-fjarde-klass/

DN Debatt

DN Debatt. ”Inga hållbara argument för betyg redan i fjärde klass”

Alliansregeringens utredare Martin Ingvar och förre skolministern Jan Björklund vid presentationen av utredningen som föreslår betyg från fjärde klass. Foto: TT

Brister i utredningen. Utredningen bakom förslaget om betyg i fjärde klass är ­bristfällig. Det vetenskapliga stödet för tidiga betyg är mycket svagt. ­Skolans ­reformarbete bör i stället inriktas mot att stärka lärares kompetens, skriver Kungliga ­Vetenskapsakademiens arbetsgrupp Framtidens skola.

Detta är en låst artikel. Logga in som prenumerant för att fortsätta läsa. Logga in