Vi har förtydligat hur vi behandlar personuppgifter och cookies.

Läs mer

En utskrift från Dagens Nyheter, 2019-01-16 15:49

Artikelns ursprungsadress: https://www.dn.se/debatt/konsumenten-rattslos-nar-skonhetsbehandling-gar-fel/

DN Debatt

DN Debatt. ”Konsumenten rättslös när skönhetsbehandling går fel”

En annan viktig och komplicerad fråga som kräver ytterligare utredning är om en åldersgräns bör införas för vissa typer av skönhetsbehandlingar, skriver Cecilia Tisell.
En annan viktig och komplicerad fråga som kräver ytterligare utredning är om en åldersgräns bör införas för vissa typer av skönhetsbehandlingar, skriver Cecilia Tisell. Foto: Tommy Svensson, Tommy Svensson/TT

DN DEBATT 1/5. Skönhetsbehandlingar blir allt vanligare och köparen är ofta en ung och oerfaren konsument. Samtidigt kan konsekvenserna om något går fel bli mycket stora. Dagens regler vad gäller konsumentskydd och krav på den som utför behandlingarna är inkonsekventa och måste ändras, skriver Cecilia Tisell, Konsumentombudsman.

Detta är en låst artikel. Logga in som prenumerant för att fortsätta läsa. Logga in