Vi har förtydligat hur vi behandlar personuppgifter och cookies.

Läs mer

En utskrift från Dagens Nyheter, 2019-10-16 02:16

Artikelns ursprungsadress: https://www.dn.se/debatt/murdochs-intressen-bakom-kampanj-mot-public-service/

DN Debatt

DN Debatt. ”Murdochs intressen bakom kampanj mot public service”

Den amerikanska medieoffentligheten har bokstavligen köpts av Rupert Murdoch. Utan Murdochs dominans, ingen president Trump, skriver artikelförfattarna. Bild: Andrew Parsons

Kommersiella medieföretag lägger stora resurser på att påverka politiken. Bakom den kampanj som drivs mot public service finns inte bara kommersiella intressen utan också ett ideologiskt ställningstagande: marknaden före demokratin, eller med en trumpism ”The market first”. Vi tror på motsatsen, skriver Mats Svegfors och Ulf Dahlsten.

Detta är en låst artikel. Logga in som prenumerant för att fortsätta läsa. Logga in