Vi har förtydligat hur vi behandlar personuppgifter och cookies.

Läs mer

En utskrift från Dagens Nyheter, 2019-01-23 17:14

Artikelns ursprungsadress: https://www.dn.se/debatt/reklam-pa-sociala-medier-lockar-unga-att-borja-roka/

DN Debatt

DN Debatt. ”Reklam på sociala medier lockar unga att börja röka”

Nyligen rapporterades att risken för hjärtinfarkt fördubblas hos vuxna som röker e-cigaretter, skriver artikelförfattarna.
Nyligen rapporterades att risken för hjärtinfarkt fördubblas hos vuxna som röker e-cigaretter, skriver artikelförfattarna. Foto: Maja Suslin/TT

DN DEBATT 22/12. Tobaksindustrins snillrika marknadsföring i sociala medier av bland annat e-cigaretter kringgår de restriktioner som ska motverka att unga börjar röka. Vår nya undersökning visar att en fjärdedel av gymnasieungdomarna testat e-cigaretter. Lagstiftarna som skulle kunna motverka störtfloden av nya rökprodukter ligger steget efter, skriver fyra forskare.

Detta är en låst artikel. Logga in som prenumerant för att fortsätta läsa. Logga in