Vi har förtydligat hur vi behandlar personuppgifter och cookies.

Läs mer

En utskrift från Dagens Nyheter, 2018-11-21 21:16

Artikelns ursprungsadress: https://www.dn.se/debatt/reklamen-hor-inte-hemma-pa-demokrativeckan-i-almedalen/

DN Debatt

DN Debatt. ”Reklamen hör inte hemma på demokrativeckan i Almedalen”

Förändringen från politisk mötesplats till företagsmässa har gått snabbt, skriver Jeff Werner.
Förändringen från politisk mötesplats till företagsmässa har gått snabbt, skriver Jeff Werner. Foto: Anders Wiklund/TT

DN DEBATT 30/6. I det postdemokratiska Almedalen finns demokratins formella strukturer kvar, men de har delvis tömts på innehåll och vitalitet. Partierna trängs ut av näringsliv och organisationer och några av de mest synliga ytorna ägnas åt bilreklam som om det vore en bilmässa. De politiska samtalen har ersatts av selfies med politiker, skriver Jeff Werner.

Detta är en låst artikel. Logga in som prenumerant för att fortsätta läsa. Logga in