Vi använder cookies för att förbättra funktionaliteten på våra sajter, för att kunna rikta relevant innehåll och annonser till dig och för att vi ska kunna säkerställa att tjänsterna fungerar som de ska.

Läs mer

En utskrift från Dagens Nyheter, 2020-02-20 16:47

Artikelns ursprungsadress: https://www.dn.se/debatt/repliker/varfor-basunera-ut-osakra-slutsatser/

DN Debatt Repliker

DN Debatt Repliker. ”Varför basunera ut osäkra slutsatser?”

SLUTREPLIK DN Debatt 31/8. Den mest rigorösa forskningen, i Pisa och i nationella kunskapsmätningar, har hittills inte indikerat att grundskolesystemet som sådant har blivit mindre jämlikt över tid. Ny empiri, snarare än hypoteser, får utvisa om det finns skäl att revidera denna slutsats i framtiden, skriver Gabriel Heller Sahlgren.

Detta är en låst artikel. Logga in som prenumerant för att fortsätta läsa. Logga in