Hoppa till innehållet

Vi använder cookies för att förbättra funktionaliteten på våra sajter, för att kunna rikta relevant innehåll och annonser till dig och för att vi ska kunna säkerställa att tjänsterna fungerar som de ska.

Läs mer

En utskrift från Dagens Nyheter, 2020-04-01 20:06

Artikelns ursprungsadress: https://www.dn.se/debatt/sa-kan-svenska-elevers-lasforstaelse-forbattras/

DN Debatt

DN Debatt. ”Så kan svenska elevers läsförståelse förbättras”

Ny avhandling. Betydelsen av vad som sker i själva undervisningen har inte lyfts upp tillräckligt i debatten efter Pisarapporten. Centralt för resultaten i alla ämnen är läsförståelse. Det goda exemplet Kanada visar att svensk undervisning i läsförståelse kan bli bättre på flera avgörande punkter, bland annat hur läsförståelse förmedlas och att feedback kan användas i båda riktningarna mellan lärare och elever, skriver Barbro Westlund.

Detta är en låst artikel. Logga in som prenumerant för att fortsätta läsa. Logga in