DN DEBATT 20/5. Vår nya studie av valrörelsen 2018 visar dramatiska förändringar av medievanor och kommunikationsmönster. De lokala nyhetsmediernas ställning har försvagats och sociala medier har fått en allt mer central roll: allt fler väljare utnyttjar sociala medier som ingång till nyheter, agendasättare och nav i ett alltmer komplext och splittrat mediesystem, skriver tre medieforskare.
DIGITAL PRENUMERATION
Läs gratis i 100 dagar!
Alla artiklar gratis i 100 dagar, sen för halva priset i ett helt år (endast 69 kr/mån). Därefter ord. pris 149 kr/mån. Ingen bindningstid. Säg upp enkelt online.
Genom att klicka på "Godkänn köp" godkänner jag prenumerationsvillkoren och bekräftar att jag tagit del av Bonnier News personuppgiftspolicy. Dagens Nyheter är en del av Bonnier News AB, som ansvarar för kundrelationen samt för behandlingen av dina personuppgifter. Erbjudandet gäller endast nya prenumeranter.