Vi har förtydligat hur vi behandlar personuppgifter och cookies.

Läs mer

En utskrift från Dagens Nyheter, 2018-12-11 05:52

Artikelns ursprungsadress: https://www.dn.se/debatt/stoppa-aggressiv-och-oserios-reklam-pa-nat-och-i-mobiler/

DN Debatt

DN Debatt. ”Stoppa aggressiv och oseriös reklam på nät och i mobiler”

Barn och andra sårbara grupper möts av dolda reklambudskap och aggressiv marknadsföring dagligen och konsumenter har ofta svårare att värja sig från budskap riktade till dem baserat på deras personliga data, skriver Gunnar Larsson.
Barn och andra sårbara grupper möts av dolda reklambudskap och aggressiv marknadsföring dagligen och konsumenter har ofta svårare att värja sig från budskap riktade till dem baserat på deras personliga data, skriver Gunnar Larsson. Bild: Fredrik Sandberg/TT

Den snabba utvecklingen har skapat en obalans mellan den växande marknadsföringen på nätet och konsumenters medvetenhet. Det ställer helt nya krav på konsumenterna. Det kan också skapa en osund konkurrens från oseriösa företag. Därför föreslår vi ett stärkt konsumentskydd, skriver regeringens utredare Gunnar Larsson.

Detta är en låst artikel. Logga in som prenumerant för att fortsätta läsa. Logga in