Bonniers styrelseordförande Carl-Johan Bonnier: Internet den största etiska och publicistiska utmaningen. Tv, radio och internet bör följa samma självreglerande etiska regelsystem som pressen. Det systemet fungerar väl, även om vi måste finna mer öppna former och bjuda in våra läsare kring diskussionerna om pressetiken. De största etiska och publicistiska utmaningarna finns i dag på nätet. Utvecklingen kommer att medföra förändringar som vi ännu har svårt att föreställa oss. Ett av problemen är att en del av de goda delarna av det traditionella mediesystemet inte följer med. Långt ifrån alla nätpubliceringar följer samma etiska regler som tidningarna, skriver Carl-Johan Bonnier.
DIGITAL PRENUMERATION
Läs gratis till lucia.
Alla artiklar gratis fram till 13 december, sen för halva priset i ett helt år (endast 75 kr/mån). Därefter ord. pris 149 kr/mån. Ingen bindningstid. Säg upp enkelt online.
-
Dagligt nyhetsbrev med handplockad läsning
-
Obegränsad tillgång till alla artiklar på DN.se
-
Tidningen i digital version (Ingår första 30 dagarna)
Genom att klicka på "Godkänn köp" godkänner jag prenumerationsvillkoren och bekräftar att jag tagit del av Bonnier News personuppgiftspolicy. Dagens Nyheter är en del av Bonnier News AB, som ansvarar för kundrelationen samt för behandlingen av dina personuppgifter. Erbjudandet gäller endast nya prenumeranter.