DN DEBATT 30/9. Ju mer vi fokuserat på skolans resultat, desto sämre har det gått. Mycket bottnar i brist på tillit till lärare. De görs ansvariga för resultaten utan att ha möjlighet att med kollegor definiera och problematisera elevernas kunskapsutveckling. Det är dags att se över ”kunskapsskolan” som system, inte bara dess styrdokument, skriver forskarna Magnus Hultén och Christian Lundahl.
DIGITAL PRENUMERATION
Läs gratis fram till nationaldagen.
Alla artiklar gratis fram till 6 juni, sen för halva priset i ett helt år (endast 69 kr/mån). Därefter ord. pris 149 kr/mån. Ingen bindningstid. Säg upp enkelt online.
Genom att klicka på "Godkänn köp" godkänner jag prenumerationsvillkoren och bekräftar att jag tagit del av Bonnier News personuppgiftspolicy. Dagens Nyheter är en del av Bonnier News AB, som ansvarar för kundrelationen samt för behandlingen av dina personuppgifter. Erbjudandet gäller endast nya prenumeranter.