Hoppa till innehållet Ge oss feedback gällande tillgänglighet

En utskrift från Dagens Nyheter, 2022-09-27 12:16

Artikelns ursprungsadress: https://www.dn.se/ekonomi/agarbyte-far-body-shop-att-forlora-sin-miljoprofil/

EKONOMI

Ägarbyte får Body Shop att förlora sin miljöprofil

För snart ett år sedan såldes miljöprofilkedjan Body Shop till världens största kosmetikbolag, franska L’0réal. De tidigare ägarna lovade att David skulle påverka Goliat. Men i dag har Body Shop tappat en del av miljöinitiativet, visar företagets egna etikrapport.

DIGITAL PRENUMERATION

Passa på!

Läs DN gratis till 27 november!

Alla artiklar gratis fram till 27 november, sen för halva priset i ett helt år (endast 69 kr/mån). Efter kampanjperioden gäller ord. pris 149 kr/mån. Ingen bindningstid. Säg upp enkelt online. 

Genom att klicka på "Godkänn köp" godkänner jag prenumerationsvillkoren och bekräftar att jag tagit del av Bonnier News personuppgiftspolicy. Dagens Nyheter är en del av Bonnier News AB, som ansvarar för kundrelationen samt för behandlingen av dina personuppgifter. Erbjudandet gäller endast nya prenumeranter.