Hoppa till innehållet

Vi använder cookies för att förbättra funktionaliteten på våra sajter, för att kunna rikta relevant innehåll och annonser till dig och för att vi ska kunna säkerställa att tjänsterna fungerar som de ska.

Läs mer

En utskrift från Dagens Nyheter, 2020-11-27 07:52

Artikelns ursprungsadress: https://www.dn.se/ekonomi/analysforetag-halften-av-sveriges-influerare-fuskar/

Ekonomi

Analysföretag: Hälften av Sveriges influerare fuskar

E-handelschefen Anders Ankarlid granskade sina egna underpresterande influerare, efter det drog han genast in alla betalningar.
E-handelschefen Anders Ankarlid granskade sina egna underpresterande influerare, efter det drog han genast in alla betalningar. Foto: Elin Åberg

Är mikroinfluerarna de bästa reklampelarna just nu? Eller är de vandrande luftslott byggda på låtsasföljare och automatgenererade lajks?

En amerikansk analysfirma har undersökt branschen och menar att hälften av alla influerare fuskar.

E-handelschefen Anders Ankarlid granskade sina egna underpresterande influerare – efter det drog han genast in alla betalningar.

Detta är en låst artikel. Logga in som prenumerant för att fortsätta läsa. Logga in