Vi har förtydligat hur vi behandlar personuppgifter och cookies.

Läs mer

En utskrift från Dagens Nyheter, 2019-10-18 02:00

Artikelns ursprungsadress: https://www.dn.se/ekonomi/analysforetag-halften-av-sveriges-influerare-fuskar/

Ekonomi

Analysföretag: Hälften av Sveriges influerare fuskar

E-handelschefen Anders Ankarlid granskade sina egna underpresterande influerare, efter det drog han genast in alla betalningar. Foto: Elin Åberg

Är mikroinfluerarna de bästa reklampelarna just nu? Eller är de vandrande luftslott byggda på låtsasföljare och automatgenererade lajks?

En amerikansk analysfirma har undersökt branschen och menar att hälften av alla influerare fuskar.

E-handelschefen Anders Ankarlid granskade sina egna underpresterande influerare – efter det drog han genast in alla betalningar. 

Detta är en låst artikel. Logga in som prenumerant för att fortsätta läsa. Logga in