Hoppa till innehållet

En utskrift från Dagens Nyheter, 2022-01-29 11:55

Artikelns ursprungsadress: https://www.dn.se/ekonomi/anmalningsvag-mot-cloettas-fruktreklam-hogst-vilseledande/

EKONOMI

Anmälningsvåg mot Cloettas fruktreklam: ”Högst vilseledande”

Cloettas varmärke Malaco har lanserat en ny variant av Gott och blandat med juicekoncenrat.
Cloettas varmärke Malaco har lanserat en ny variant av Gott och blandat med juicekoncenrat. Foto: Fredrik Sandberg/TT

Cloetta marknadsför sitt nya Gott och blandat-godis som det ”enklaste sättet att bjuda på fruktsallad”. Nästan 60 anmälningar har kommit in till Konsumentverket senaste veckan som hävdar att reklamen är vilseledande.

Nu har bolaget stoppat de kritiserade annonserna.

– Vi tar till oss av kritiken och tar med oss denna lärdom in i framtida kampanjer, säger Mikael Blomqwist, kommunikationschef på Cloetta Sverige.

Detta är en låst artikel. Logga in som prenumerant för att fortsätta läsa. Logga in