Cloetta marknadsför sitt nya Gott och blandat-godis som det ”enklaste sättet att bjuda på fruktsallad”. Nästan 60 anmälningar har kommit in till Konsumentverket senaste veckan som hävdar att reklamen är vilseledande.
Nu har bolaget stoppat de kritiserade annonserna.
– Vi tar till oss av kritiken och tar med oss denna lärdom in i framtida kampanjer, säger Mikael Blomqwist, kommunikationschef på Cloetta Sverige.
DIGITAL PRENUMERATION
Läs gratis fram till nationaldagen.
Alla artiklar gratis fram till 6 juni, sen för halva priset i ett helt år (endast 69 kr/mån). Därefter ord. pris 149 kr/mån. Ingen bindningstid. Säg upp enkelt online.
Genom att klicka på "Godkänn köp" godkänner jag prenumerationsvillkoren och bekräftar att jag tagit del av Bonnier News personuppgiftspolicy. Dagens Nyheter är en del av Bonnier News AB, som ansvarar för kundrelationen samt för behandlingen av dina personuppgifter. Erbjudandet gäller endast nya prenumeranter.