Hoppa till innehållet Ge oss feedback gällande tillgänglighet

En utskrift från Dagens Nyheter, 2023-02-08 01:35

Artikelns ursprungsadress: https://www.dn.se/ekonomi/ar-medlemsexklusiva-butiker-det-nya-i-sverige/

EKONOMI

Är medlemsexklusiva butiker det nya i Sverige?

Eva Pettersson, vd på Snabbgross club som är Axfoods nya medlemsexklusiva butik i Enebyberg.
Foto: Lisa Mattisson

Är medlemsexklusiva grossistbutiker det nya sätt att handla när lågprisvågen sköljer över dagligvaruhandeln?

Det tror Axfood som nu öppnar sin restauranggrossist för vanligt folk. Branschanalytikern Monica Bruvik är inte lika säker.

– Jag är tveksam. Men om det finns en trend, att man vill handla på det här sättet, då är det intressant, säger hon.

DIGITAL PRENUMERATION

Passa på!

Läs gratis fram till valborg!

Alla artiklar gratis till 30 april, sen för halva priset i ett helt år (endast 69 kr/mån). Därefter ord. pris 149 kr/mån. Ingen bindningstid. Säg upp enkelt online.

Genom att klicka på "Godkänn köp" godkänner jag prenumerationsvillkoren och bekräftar att jag tagit del av Bonnier News personuppgiftspolicy. Dagens Nyheter är en del av Bonnier News AB, som ansvarar för kundrelationen samt för behandlingen av dina personuppgifter. Erbjudandet gäller endast nya prenumeranter.