Hoppa till innehållet

Vi använder cookies för att förbättra funktionaliteten på våra sajter, för att kunna rikta relevant innehåll och annonser till dig och för att vi ska kunna säkerställa att tjänsterna fungerar som de ska.

Läs mer

En utskrift från Dagens Nyheter, 2021-06-13 08:34

Artikelns ursprungsadress: https://www.dn.se/ekonomi/arn-kunder-har-ratt-att-fa-pengar-tillbaka-vid-installda-resor/

EKONOMI

ARN: Kunder har rätt att få pengar tillbaka vid inställda resor

Foto: Magnus Hallgren

Kunder har rätt att välja mellan ombokning eller pengarna tillbaka om ett flygbolag ställer in en reguljär flygresa till följd av coronapandemin. Men väljer resenären själv att avboka gäller andra regler.

Det menar Allmänna reklamationsnämnden som på onsdagen kom med ett vägledande beslut om resor som avbokats eller ställts in för att minska smittspridning.

– Ställer flygbolaget in en resa så är man skyldig att betala tillbaka hela biljettpriset, säger Marcus Isgren, chef för ARN till DN.

Detta är en låst artikel. Logga in som prenumerant för att fortsätta läsa. Logga in