Vi har förtydligat hur vi behandlar personuppgifter och cookies.

Läs mer

En utskrift från Dagens Nyheter, 2019-03-21 02:50

Artikelns ursprungsadress: https://www.dn.se/ekonomi/centrumhandeln-star-infor-ett-vagval/

Ekonomi

”Centrumhandeln står inför ett vägval”

Bild 1 av 7 ”Vårt koncept bygger på att man ska få använda alla sina sinnen”, säger Bruno Bergenholtz som driver den ekologiska butiken AB Småland som är en kombination av kafé, restaurang och butik.
Foto: Anders Hansson
Bild 2 av 7
Foto: Anders Hansson
Bild 3 av 7
Foto: Anders Hansson
Bild 4 av 7
Foto: Anders Hansson
Bild 5 av 7
Foto: Anders Hansson
Bild 6 av 7
Foto: Anders Hansson
Bild 7 av 7
Foto: Anders Hansson

MALMÖ. Ökad e-handel och utlokaliserade köpcentrum sätter allt hårdare press på butikerna i stadskärnorna. Under hösten toppade detaljhandeln antalet företagskonkurser i Sverige. 

– Centrumhandeln står inför ett dramatiskt vägval. Man måste tänka nytt för att överleva, säger Jens Hultman, docent i företagsekonomi. 

Detta är en låst artikel. Logga in som prenumerant för att fortsätta läsa. Logga in