Hoppa till innehållet Ge oss feedback gällande tillgänglighet

En utskrift från Dagens Nyheter, 2023-04-01 19:10

Artikelns ursprungsadress: https://www.dn.se/ekonomi/det-svenska-doldisforetaget-vill-ta-over-internet-med-musik/

EKONOMI

Det svenska doldisföretaget vill ta över internet med musik

Oscar Höglund blickar ut över företagets 6.000 kvadratmeter stora kontor i Stockholm. Ett av sex kontor över hela världen. Att företaget är mindre känt än Spotify, som också lyckats med att kombinera teknik och musik, beror på att de valt att hålla låg profil.  Men nu är det dags att växla upp.
Foto: Hossein Salmanzadeh

I drygt tio år har Epidemic Sound växt nästan i det dolda. Nu spelas deras musik en miljard timmar per månad, och bolaget värderas till 11,9 miljarder kronor.

Håller det svenska techbolaget på att ta över världen med musik?

DIGITAL PRENUMERATION

Passa på!

Läs gratis fram till midsommarafton.

Alla artiklar gratis fram till 23 juni, sen för halva priset i ett helt år (endast 69 kr/mån). Därefter ord. pris 149 kr/mån. Ingen bindningstid. Säg upp enkelt online.

Genom att klicka på "Godkänn köp" godkänner jag prenumerationsvillkoren och bekräftar att jag tagit del av Bonnier News personuppgiftspolicy. Dagens Nyheter är en del av Bonnier News AB, som ansvarar för kundrelationen samt för behandlingen av dina personuppgifter. Erbjudandet gäller endast nya prenumeranter.