Hoppa till innehållet

Vi använder cookies för att förbättra funktionaliteten på våra sajter, för att kunna rikta relevant innehåll och annonser till dig och för att vi ska kunna säkerställa att tjänsterna fungerar som de ska.

Läs mer

En utskrift från Dagens Nyheter, 2021-01-23 10:34

Artikelns ursprungsadress: https://www.dn.se/ekonomi/din-ekonomi/klagomalen-vaxer-pa-snarig-mobilmarknad/

Din ekonomi

Klagomålen växer på snårig mobilmarknad

Wojciech Pawluczuk och Joanna Szyrenos, med dottern Sara, förstod inte hur stor den totala kostnaden blev för allt de fick med sig från butiken när de skulle förnya sina mobilabonnemang.
Wojciech Pawluczuk och Joanna Szyrenos, med dottern Sara, förstod inte hur stor den totala kostnaden blev för allt de fick med sig från butiken när de skulle förnya sina mobilabonnemang. Foto: Anna-Lena Wejderman

Antalet klagomål som rör mobiltelefoni ökar i takt med att vi skaffar allt fler abonnemang. Det handlar ofta om komplicerade abonnemangsupplägg och tveksamma säljtekniker. Wojciech Pawluczuk och Joanna Szyrenos hör till dem som känner sig lurade.

Detta är en låst artikel. Logga in som prenumerant för att fortsätta läsa. Logga in