Hoppa till innehållet

Vi använder cookies för att förbättra funktionaliteten på våra sajter, för att kunna rikta relevant innehåll och annonser till dig och för att vi ska kunna säkerställa att tjänsterna fungerar som de ska.

Läs mer

En utskrift från Dagens Nyheter, 2020-04-08 14:59

Artikelns ursprungsadress: https://www.dn.se/ekonomi/efter-reklambraket-med-oatly-svag-vinstokning-for-arla/

Ekonomi

Efter reklambråket med Oatly – svag vinstökning för Arla

Arlas omsättning i Sverige landar på 14,3 miljarder kronor för 2019.
Arlas omsättning i Sverige landar på 14,3 miljarder kronor för 2019. Foto: Beatrice Lundborg

Det uppmärksammade bråket mellan Arla och Oatly fortsatte förra året med en patenttvist och reklamslogans som ”spola mjölken” och ”bara mjölk smakar mjölk”.

Nu redovisar mejerijätten en svag vinstökning. 

– Vi ser inte att det här har påverkat resultatet, säger Arlas Sverigechef Patrik Hansson.

Detta är en låst artikel. Logga in som prenumerant för att fortsätta läsa. Logga in