Hoppa till innehållet Ge oss feedback gällande tillgänglighet

En utskrift från Dagens Nyheter, 2023-10-04 15:04

Artikelns ursprungsadress: https://www.dn.se/ekonomi/efter-reklambraket-med-oatly-svag-vinstokning-for-arla/

EKONOMI

Efter reklambråket med Oatly – svag vinstökning för Arla

Arlas omsättning i Sverige landar på 14,3 miljarder kronor för 2019.
Foto: Beatrice Lundborg

Det uppmärksammade bråket mellan Arla och Oatly fortsatte förra året med en patenttvist och reklamslogans som ”spola mjölken” och ”bara mjölk smakar mjölk”.

Nu redovisar mejerijätten en svag vinstökning.

– Vi ser inte att det här har påverkat resultatet, säger Arlas Sverigechef Patrik Hansson.

DIGITAL PRENUMERATION

Gratis året ut – läs DN, Expressen och mer!

Alla artiklar på DN.se ingår. Dessutom: Expressen och över 40 lokala nyhetssajter! Gratis till 31 december, sen halva priset i ett helt år (endast 99 kr/mån). Därefter ord. pris 199 kr/mån. Ingen bindningstid. Se allt innehåll här.

  • All journalistik du behöver – i en enda prenumeration
  • Tusentals artiklar på DN.se, Expressen.se och över 40 lokala nyhetssajter
  • Smarta krönikor, insiktsfulla ledare och skarpa reportage och analyser
  • Samma inlogg överallt. Ingen bindningstid.

Genom att klicka på "Godkänn köp" godkänner jag prenumerationsvillkoren och bekräftar att jag tagit del av Bonnier News personuppgiftspolicy. Dagens Nyheter är en del av Bonnier News AB, som ansvarar för kundrelationen samt för behandlingen av dina personuppgifter. Erbjudandet gäller endast nya prenumeranter.