Hoppa till innehållet

Vi använder cookies för att förbättra funktionaliteten på våra sajter, för att kunna rikta relevant innehåll och annonser till dig och för att vi ska kunna säkerställa att tjänsterna fungerar som de ska.

Läs mer

En utskrift från Dagens Nyheter, 2021-04-23 04:58

Artikelns ursprungsadress: https://www.dn.se/ekonomi/enklare-att-klaga-for-missnojda-kunder/

Ekonomi

Enklare att klaga för missnöjda kunder

Britta Ahnmé Kågerman, chef för Allmänna Reklamationsnämnden, räknar med fler anmälningar när de nya reglerna träder i kraft.
Britta Ahnmé Kågerman, chef för Allmänna Reklamationsnämnden, räknar med fler anmälningar när de nya reglerna träder i kraft. Foto: Lisa Mattisson

Från halvårsskiftet blir det lättare för konsumenterna att få sina klagomål prövade av Allmänna Reklamationsnämnden, ARN. En nyhet är att nämnden även ska pröva tvister som rör värme­pumpar eller förbrukningen av el och telefoni.

Detta är en låst artikel. Logga in som prenumerant för att fortsätta läsa. Logga in