Vi har förtydligat hur vi behandlar personuppgifter och cookies.

Läs mer

En utskrift från Dagens Nyheter, 2019-01-22 12:04

Artikelns ursprungsadress: https://www.dn.se/ekonomi/enklare-att-klaga-for-missnojda-kunder/

Ekonomi

Enklare att klaga för missnöjda kunder

Britta Ahnmé Kågerman, chef för Allmänna Reklamationsnämnden, räknar med fler anmälningar när de nya reglerna träder i kraft.
Britta Ahnmé Kågerman, chef för Allmänna Reklamationsnämnden, räknar med fler anmälningar när de nya reglerna träder i kraft. Foto: Lisa Mattisson

Från halvårsskiftet blir det lättare för konsumenterna att få sina klagomål prövade av Allmänna Reklamationsnämnden, ARN. En nyhet är att nämnden även ska pröva tvister som rör värme­pumpar eller förbrukningen av el och telefoni.

Detta är en låst artikel. Logga in som prenumerant för att fortsätta läsa. Logga in