Vi har förtydligat hur vi behandlar personuppgifter och cookies.

Läs mer

En utskrift från Dagens Nyheter, 2019-11-14 18:38

Artikelns ursprungsadress: https://www.dn.se/ekonomi/facebook-byter-logga-till-facebook/

Ekonomi

Facebook byter logga till FACEBOOK

Bild 1 av 2 Så här kommer Facebooks logga att synas.
Foto: Facebook
Bild 2 av 2
Foto: Gorm Kallestad/NTB scanpix

Företaget Facebook får en ny logga. Samtidigt behåller Facebook-appen den som alla har vant sig vid.

”Vi vill bli tydligare”, skriver Facebook i ett inlägg på företagets nyhetssajt på måndagen.

Företaget Facebook Inc. äger flera sociala medier: Facebook app, Messenger, Instagram, WhatsApp, Oculus, Workplace, Portal och Calibra. De närmaste veckorna kommer den nya loggan att läggas till på samtliga medier som ägs av Facebook, skriver företaget.

Detta för att visa vem som ligger bakom dem.

Samtidigt behåller de olika apparna sina välkända loggor.

Den nya loggan med namnet ”FACEBOOK” i versaler kommer att synas längst ned i telefonen när användaren loggar in på någon av de sociala medierna.

Facebook grundades den 4 februari 2004 och säger sig i dag ha 2,3 miljarder användare varje månad.