Hoppa till innehållet

Vi använder cookies för att förbättra funktionaliteten på våra sajter, för att kunna rikta relevant innehåll och annonser till dig och för att vi ska kunna säkerställa att tjänsterna fungerar som de ska.

Läs mer

En utskrift från Dagens Nyheter, 2020-03-29 06:13

Artikelns ursprungsadress: https://www.dn.se/ekonomi/foretag-i-brak-om-trendordet-ploggning/

Ekonomi

Företag i bråk om trendordet ploggning

Plogga har blivit allt trendigare bland joggare. Arkivbild.
Plogga har blivit allt trendigare bland joggare. Arkivbild. Foto: Jessica Gow / TT

Trenden att plocka upp skräp under joggingturen, så kallat ”plogga”, har lett till en varumärkestvist. När Waves events registrerade varumärket ”plogging” ansåg Louder living, som äger varumärket plogga, att de två varumärkena förväxlas. Trots namnens likheter avslår Patent-och registreringsverket (PRV) invändningarna. 

Detta är en låst artikel. Logga in som prenumerant för att fortsätta läsa. Logga in