Hoppa till innehållet

Vi använder cookies för att förbättra funktionaliteten på våra sajter, för att kunna rikta relevant innehåll och annonser till dig och för att vi ska kunna säkerställa att tjänsterna fungerar som de ska.

Läs mer

En utskrift från Dagens Nyheter, 2021-01-21 00:57

Artikelns ursprungsadress: https://www.dn.se/ekonomi/fran-gabardinbyxor-i-kallaren-till-40-000-kvadrat-lagprisprodukter-sa-blev-gekas-ett-miljardfenomen/

Ekonomi

Från gabardinbyxor i källaren till 40.000 kvadrat lågprisprodukter – så blev Gekås ett miljardfenomen

I åratal har människor vallfärdat till varuhuset Gekås i Ullared för att shoppa billigt.
I åratal har människor vallfärdat till varuhuset Gekås i Ullared för att shoppa billigt. Foto: Jenny Ingemarsson

Flera miljoner besökare varje år. 40.000 kvadratmeter med lågprisprodukter. Scenen för en av Kanal 5:s mest populära tv-serier någonsin.

Fenomenet Gekås Ullared blev ett av Skandinaviens största resmål genom att vända sig till ”den vanliga människan”.

Men hur började det? Och varför vill inte Gekås släppa taget om Ullared och expandera någon annanstans?

Detta är en låst artikel. Logga in som prenumerant för att fortsätta läsa. Logga in