Hoppa till innehållet Ge oss feedback gällande tillgänglighet

En utskrift från Dagens Nyheter, 2022-09-30 02:56

Artikelns ursprungsadress: https://www.dn.se/ekonomi/fran-gabardinbyxor-i-kallaren-till-40-000-kvadrat-lagprisprodukter-sa-blev-gekas-ett-miljardfenomen/

EKONOMI

Från gabardinbyxor i källaren till 40.000 kvadrat lågprisprodukter – så blev Gekås ett miljardfenomen

I åratal har människor vallfärdat till varuhuset Gekås i Ullared för att shoppa billigt.
Foto: Jenny Ingemarsson

Flera miljoner besökare varje år. 40.000 kvadratmeter med lågprisprodukter. Scenen för en av Kanal 5:s mest populära tv-serier någonsin.

Fenomenet Gekås Ullared blev ett av Skandinaviens största resmål genom att vända sig till ”den vanliga människan”.

Men hur började det? Och varför vill inte Gekås släppa taget om Ullared och expandera någon annanstans?

DIGITAL PRENUMERATION

Passa på!

Läs DN gratis till 27 november!

Alla artiklar gratis fram till 27 november, sen för halva priset i ett helt år (endast 69 kr/mån). Efter kampanjperioden gäller ord. pris 149 kr/mån. Ingen bindningstid. Säg upp enkelt online. 

Genom att klicka på "Godkänn köp" godkänner jag prenumerationsvillkoren och bekräftar att jag tagit del av Bonnier News personuppgiftspolicy. Dagens Nyheter är en del av Bonnier News AB, som ansvarar för kundrelationen samt för behandlingen av dina personuppgifter. Erbjudandet gäller endast nya prenumeranter.