Hoppa till innehållet

Vi använder cookies för att förbättra funktionaliteten på våra sajter, för att kunna rikta relevant innehåll och annonser till dig och för att vi ska kunna säkerställa att tjänsterna fungerar som de ska.

Läs mer

En utskrift från Dagens Nyheter, 2020-11-24 16:45

Artikelns ursprungsadress: https://www.dn.se/ekonomi/jobb-karriar/sa-gor-du-for-att-hantera-kritik-pa-sociala-medier/

Jobb & karriär

Så gör du för att hantera kritik på sociala medier

Eva Ossiansson, universitetslektor i marknadsföring vid Göteborgs universitet och expert på sociala medier.
Eva Ossiansson, universitetslektor i marknadsföring vid Göteborgs universitet och expert på sociala medier. Foto: Privat

Kundomdömen som lämnas på sociala medier har blivit ett vanligt sätt för konsumenter att ge ris eller ros åt företag. Men som företag kan man också utsättas för organiserade attacker med syfte att få sitt varumärke försvagat.

Detta är en låst artikel. Logga in som prenumerant för att fortsätta läsa. Logga in