Hoppa till innehållet

En utskrift från Dagens Nyheter, 2021-09-24 00:14

Artikelns ursprungsadress: https://www.dn.se/ekonomi/ko-om-sin-roll-under-krisen-nar-ska-konsumenterna-fa-stod-om-inte-nu/

DIN EKONOMI

KO om sin roll under krisen: ”När ska konsumenterna få stöd om inte nu?”

Konsumentombudsmannen Cecilia Tisell bor sedan 30 år tillbaka i den lilla orten Snäcke i Dalsland.
Konsumentombudsmannen Cecilia Tisell bor sedan 30 år tillbaka i den lilla orten Snäcke i Dalsland. Foto: Peter Claesson

Konsumentverkets ståndpunkt är tydlig: kunder har rätt att få pengarna tillbaka under coronakrisen. Myndigheten kan inte själv säkra någon återbetalning – men spelar ändå en viktig roll för att skydda konsumenternas intressen.

– Det är inte rimligt att företagens intressen prioriteras på konsumenternas bekostnad, säger konsumentombudsmannen Cecilia Tisell.

Detta är en låst artikel. Logga in som prenumerant för att fortsätta läsa. Logga in