Hoppa till innehållet

Vi använder cookies för att förbättra funktionaliteten på våra sajter, för att kunna rikta relevant innehåll och annonser till dig och för att vi ska kunna säkerställa att tjänsterna fungerar som de ska.

Läs mer

En utskrift från Dagens Nyheter, 2020-08-15 13:32

Artikelns ursprungsadress: https://www.dn.se/ekonomi/konsumentforeningen-kritisk-mot-bluffskyltar/

Ekonomi

Konsumentföreningen kritisk mot bluffskyltar

Louise Ungerth, chef för konsument och miljö på Konsumentföreningen i Stockholm, anser att livsmedelsbranschens extraprismärkning är förvirrande.
Louise Ungerth, chef för konsument och miljö på Konsumentföreningen i Stockholm, anser att livsmedelsbranschens extraprismärkning är förvirrande. Foto: Hugo Nabo
Extrapris, just nu-pris, super-spar. Konsumentföreningen Stockholm har granskat prisinformationen i livsmedelsaffärer.”Den är ofta förvirrande. Livsmedelsbutikerna måste skärpa sig”, säger Louise Ungerth på Konsumentföreningen Stockholm.
Detta är en låst artikel. Logga in som prenumerant för att fortsätta läsa. Logga in