Hoppa till innehållet

Vi använder cookies för att förbättra funktionaliteten på våra sajter, för att kunna rikta relevant innehåll och annonser till dig och för att vi ska kunna säkerställa att tjänsterna fungerar som de ska.

Läs mer

En utskrift från Dagens Nyheter, 2021-07-30 01:21

Artikelns ursprungsadress: https://www.dn.se/ekonomi/konsumentverket-resesajter-brister-i-informationen/

EKONOMI

Konsumentverket: Resesajter brister i informationen

Tickets resesajt är en av de sajter som granskats av Konsumentverket.
Tickets resesajt är en av de sajter som granskats av Konsumentverket. Foto: Fredrik Sandberg / Scanpix

Konsumentverkets granskning av tio resesajter visar att det finns brister i informationen till konsumenterna. Ett företag, Svenska Resegruppen AB, driver sju olika resesajter, något som konsumenten inte informeras om.

Detta är en låst artikel. Logga in som prenumerant för att fortsätta läsa. Logga in